Çocuklar Oyun Oynayamıyor

oynayan çocuklar

Günümüzde çocuklar girerek hareketsizleşiyor ve bilim dünyası bu durum insan sağlığına ileride kötü etkileri olacağını düşünüyor. Bilim insanları çocukların fiziksel aktivite oranlarını hesaplamak için 508 ilkokul çocuğuna gelişmiş pedometreler verdi. Bu deney sonucunda, çocukların uyanık oldukları zamanın sadece yüzde 4’ünü, yani 20 dakika civarını ortayla yoğun arası hareket ederek geçirdikleri ortaya çıktı.

Araştırmayı yapan bilim insanlarına göre ileriki yaşlarda oluşabilecek hastalıkları önlemek için ilkokul öğrencilerine acilen birden çok aktivite sağlanmalı. PLoS One dergisinde yayımlanan araştırma erkek çocukların kızlardan daha çok hareket ettiğini öne sürüyor. Araştırmacılar çocukların günde 60 dakika hareket içeren aktiviteler yapmalarını önerdi.

Newcastle Üniversite’sinden Dr. Mark Pearce, düşük aktivite oranına ve kızlarınkinin erkeklerinkinden bile daha düşük olmasına çok şaşırdığını söyledi. Pearce, “aktivite oranının ergenlik döneminden sonra düşmesi beklenir, fakat eğer 8 yaşında bu kadar düşükse büyüdüklerinde daha da düşebileceğini sanmıyorum” dedi.

Çözüm önerileri olarak medya desteği ve aile ve okullara büyük görevler düştüğü araştırma sonuçlarına eklendi.

hareketsi çocuk