En Eski Beyin Bulundu

en eski beyin

520 milyon yıl öncesine ait hayvanın beyni hala duruyor.  Çin’in Yunnan eyaletinde yapılan kazılarda bulunan eklembacaklı fosili, ilkel bir vücut yapısına ancak gelişmiş bir beyne sahip olan, nesli tükenmiş Fuxianhuia protensa türüne ait. Yaklaşık 7.5 santim uzunluğundaki fosil, kabuklulular, eklembacaklılar ve böceklerin evrim süreci hakkında bilinmeyenlerin aydınlatılması adına çok önemli bir keşif olarak tanımlandı.

Keşfi yapan paleontologlar, karmaşık beyinlerin nasıl evrim geçirdiği ve ne zaman bu evrimin yaşandığı sorularına cevap bulabileceklerini ifade etti.

Nature dergisinde yayımlanan araştırmada yer alan ABD’nin Arizona Üniversitesi’nden Profesör Nicholas Strausfeld, “Çok hücreli canlılarda bu kadar eski zamanlarda bu denli gelişmiş bir beyin olabileceğini kimse tahmin etmemişti” yorumunda bulundu.

DONANIM GELİŞTİ, SİSTEM AYNI KALDI
Strausfeld, “Branchiopod’larda, her zaman iki görsel nöropil bulunur ve birbirlerine çarpraz sinirlerle bağlı değillerdir… Prensipte, Fuxianhuia protensa’nın sahip olduğu, antik bir canlı için çok gelişmiş bir beyin. Fosilin bize gösterdiği, temel olan bir beyin modeli oluştuktan sonra bu beynin çok az değişim gösterdiği. Öte yandan, eklembacaklının çevreyi algılamasını sağlayan antenleri, gözleri ve diğer organları çok gelişti ve çeşitlendi. Ancak bu organlar hep aynı mekanizmaya bağlı kaldılar” dedi.

ABD’li araştırmacı, “Sinir sisteminin temel yapısının yaklaşık 550 milyon yıl boyunca aynı düzende kalması gerçekten şaşırtıcı… Bir zamanlar koku algısını işleyen mekanizma, daha sonradan görme ve mekanik duyumu işleyen temel sistemi oluşturdu” dedi.